Info @ pardisnoor.com
تلفن :۹۱۰۰۸۸۰۸-۰۲۱
۰۲۱-۹۲۰۰۸۸۰۸
تلگرام : ۰۹۱۹۸۰۱۶۴۰۰
کلینیک آمبولیزاسیون شریان چپ معده جهت کاهش وزن

معضل چاقی

 

امروزه چاقی و اضافه وزن گریبان گیر بسیاری از افراد جامعه در هر رده سنی شده است . بسیاری از افراد از همان دوران کودکی دارای اضافه وزن می باشند و عده ای هم به مرور زمان به علت تغذیه نامناسب و عدم تحرک , مبتلا به چاقی یا اضافه وزن میگردند.
معضل چاقی بدنبال افزایش استفاده از غذاهای  ناسالم و پر کالری و عدم تحرک کافی بدنبال استفاده تمام وقت از وسایل نقلیه ماشینی ایجاد می شود .
اغلب کسانی که اضافه وزن دارند و تصمیم به کاهش وزن  می گیرند بدنبال راه حلی آسان می باشند , مانند مصرف انواع قرصهای بی اشتهایی , بالون معده , بای پس معده , لیپولیز , لیپوساکشن و … که همه این موارد به کاهش وزن کمک می کند اما عوارض خاص خود را در پی دارد  .

 

عوارض ناشی از اضافه وزن یا چاقی

 

درمان جدید کاهش وزن
یکی از جدیدترین روشهای درمانی کاهش وزن که بصورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می شود آمبولیزاسیون شریان چپ معده می باشد که باعث کاهش اشتها در افراد چاق و نهایتا باعث کاهش وزن می

گردد .

 

امبولیزاسیون شریان چپ معده

معده یک کیسه عضلانی است و محلی برای ذخیره وهضم غذا می باشد و هرچه میزان مصرف خوراکیهای پرکالری بیشتر باشد  بدن انسان جذب چربی  بیشتری را دربر خواهد داشت . امبولیزاسیون شریان چپ معده تحت هدایت دستگاه تصویربرداری همراه با بی حسی موضعی انجام می شود . بدین صورت که ابتدا کاتتر مخصوص از کشاله ران راست واردشریان چپ معده شده  و پس از انجام آنژیوگرافی , ترکیب مواد مسدود کننده بداخل شریان چپ معده تزریق می شود .
مسدود شدن این شریان باعث عدم  تولید هورمون ghrelin   به فرد می شود   .
این هورمون مسئول احساس گرسنگی در انسان می باشد
پس از انجام این عمل محل ورود کاتتر کمپرس می شود تا از خونریزی کشاله ران جلوگیری شود.
آمبولیزاسیون شریان چپ معده برای کاهش وزن شاید در آینده یکی از روشهای موثر و مناسب در کاهش اشتهای افراد چاق باشد تا بدین وسیله به وزن دلخواه خود برسند . زیرا با کاهش اشتها ,فرد دچاراحساس گرسنگی نخواهد شد .
متخصصین رادیولوژی مداخله ای اخیراً ,از این روش جهت درمان بسیاری از بیماریها استفاده می کنند که نتایج بسیار خوب و موثری در پی داشته است .