Info @ pardisnoor.com
تلفن :۹۱۰۰۸۸۰۸-۰۲۱
۰۲۱-۹۲۰۰۸۸۰۸
تلگرام : ۰۹۱۹۸۰۱۶۴۰۰
کلینیک کرایوابلیشن عود کانسر پروستات

پروستات  و سرطان پروستات 


غده پروستات غده ای است که تنها در مردان یافت شده و در زیر مثانه قرار دارد .
سرطان پروستات نوعی بیماری است که در آن سلولهای بدخیم از بافتهای پروستات نشات می گیرد و به طور نا منظم و فزاینده ای تکثیر و منجر به افزایش حجم در هر یک از اجزای سلولی غده پروستات می شود .
سرطان پروستات دومین سرطان شایع بعد از سرطان ریه در مردان است . سرطان پروستات می تواند دارای رشد اهسته بوده و زمانی طولانی تا بروز  علائم بالینی آن داشته باشد . در مواردی دیگر تومور به سرعت رشد کرده و  تهاجم تومور به بافت های دیگر امکان پذیر می شود . در چنین مواردی فاصله زمانی بین شروع بیماری و گسترش دامنه آن بسیار کوتاه است .

 

 

علائم و نشانه ای سرطان پروستات

سرطان پروستات با نشا نهای مرتبط با دفع ادرار و یا درد شکم تظاهر می کند . این نشانه  ها با علائم بیماری رایجی مانند مشترک شدن عفونت و هیپرتروفی خوش خیم پروستات  مشترک  است .

 

علائم هشدار دهنده :

– تکرر ادرار
– جاری شدن ضعیف ادرار
– عدم توانایی در ادرار
– بی اختیاری ادرار
– جریان منقطع و ضعیف ادرار
– وجود خون در ادرار

 

روشهای درمان سرطان پروستات : 

درمان سرطان پروستات روشهای مختلفی دارد که  بنابر  شرایط وپیشرفت سرطان در بیمار بهترین گزینه درمان  انتخاب می شود .

 

– جراحی
– هورمون درمانی
– پرتو درمانی
– شیمی درمانی
– کرایو تراپی
– درمان بیولوژیک

 

عود سرطان پروستات

در مواردیکه سلولهای سرطانی در درمان اولیه کاملا زدوده و نابود نشده باشد , شرایط رشد و تکثیر سلولهای بدخیم سرطانی محیا می شود این بدین معنی نیست که درمان ناقص یا اشتباه انجام شده بلکه اکثرا در درمان بیماریهای سرطان عود بدخیمی شایع می باشد . ممکن عود سرطان بصورت سرطان ثانویه نمایان شود . (متاستاز) بدین صورت که سلولهای سرطانی در یک ارگان دیگر بدن شروع به رشد و تکثیر می نماید .

 

درمان عود سرطان 

در درمان عود سرطان همان روشهای قبلی بگار گرفته می شود  . اما اخیرا درمان بسیار جدید ی جهت بیمارانیکه دچار عود کانسر پروستات می شوند نیز ارائه شده است .

 

<< کرایو ابلیشن عود کانسر پروستات >>

کرایو ابلیشن ,تکنیک تخریب سلول توسط سیستم سرمایش یا فریز کردن می باشد . با این تکنیک دمای سلول سرطانی را به .. سانتیگراد رسانده و باعث از بین رفتن سلول سرطانی می شود . این تکنیک  دارای مزیتهای بسیاری در درمان عود سرطان می باشد.

 

روش انجام عمل 

تحت هدایت دستگاه تصویربرداری , سوزن کرایو وارد بافت محل عود تومور می گردد . پس از اتصال سوزن به دستگاه مولد انجماد , بافت تومور به دمای (-140) درجه سانتیگراد رسیده و این شدت کاهش دما باعث مرگ سلول سرطانی می گردد.
شایان ذکر است این عمل نیاز به  بستری  ویا بیهوشی نداشته و بصورت سرپایی انجام می شود . انجام این عمل در اثر موارد بدون درد و گاها با درد بسیار کم همراه می باشد .

 

نتایج عمل 

انجام این عمل چه در درمان اولیه سرطان و چه در عود بافت سرطان می تواند نتایج بسیار موثری در کنترل و درمان سرطان داشته باشد . بخصوص زمانیکه بیمار شرایط بیهوشی یا جراحی نداشته باشد این عمل پیشنهاد می شود .