Info @ pardisnoor.com
تلفن :۹۱۰۰۸۸۰۸-۰۲۱
۰۲۱-۹۲۰۰۸۸۰۸
تلگرام : ۰۹۱۹۸۰۱۶۴۰۰
کلینیک رادیو فرکوئنسی استوئید استوما

تومور خوش خیم استوئید استوما 

استوئید استوما تومور خوش خیم است كه در بافت استخوان رشد می نماید و با علائمی چون درد استخوان ،  اختلال حركت عضو مبتلا و در مواردی شدیدتر بیخوابی بدلیل درد زیاد مشخص می شود .

 

 

 

 RFA رادیو فرکوئنسی استوئید استوما 

در مواقعی كه درد در بیمار شدت یافته با مراجعه به پزشك و انجام تصویربرداری تشخیص این تومور قطعی می گردد و جهت درمان  , سوزاندن تومور  استوئید استوما توسط امواج رادیو فرکوئنسی  پیشنهاد می شود. امروزه این روش بهترین درمان  این تومور می باشد. .
در این روش با امواج رادیویی هسته تومور سوزانده و غیر فعال می شود و بیمار دیگر دردی را احساس نمیكند.

نحوه انجام عمل رادیوفرکوئنسی استوئید استوما

تحت هدایت سی تی اسكن محل دقیق ضایعه مشخص گردیده و با سوزن علامت گذاری می شود. سپس الكترود مخصوص  ( سوزن RF) داخل هسته تومور قرار داده می شود و با امواج رادیویی در زمان مشخص سوزانده می شود .

 

 

مزایای عمل رادیو فرکوئنسی

در گذشته درمان این تومور به روش جراحی باز صورت می گرفت. بدین صورت كه استخوان تراشیده می شد تاهسته ضایعه برداشته شود. و در مدت طولانی بعد از عمل عضو مبتلا در گچ قرار می گرفت و بیمار جهت انجام فعالیتهای روزمره تا ماهها دچار مشكلات متعدد می گردید. اما امروزه بدون برداشتن بافت استخوان و فقط با ایجاد یك سوراخ كوچك 2 میلیمتری این عمل انجام می گیرد و بیمار پس از دو روز استراحت به فعالیت های روزمره خود بر می گردد.

بیهوشی عمل

عمل رادیو فرکوئنسی استوئید استوما نیاز به بیهوشی دارد زیرا سوزاندن هسته تومور با امواج رادیویی در دمای 90 درجه سانتیگراد انجام می گیرد كه این دما قابل تحمل نیست و نیازمند بیهوشی می باشد.

آمادگیهای لازم جهت انجام عمل

ناشتایی حدود 6 ساعت قبل از عمل
استحمام و زدون موهای زائد هر دو اندام تحتانی
همراه داشتن مدارک پزشکی مربوطه
حضور یک همراه جهت انجام امور اداری
انجام آزمایش انعقاد خون

عود تومور عمل 

درصد موفقیت این عمل در یك جلسه 96% می باشد. در 4% از موارد كه عود صورت می گیرد این عمل به همان روش تكرار می شود كه عود ضایعه با انجام دو جلسه درمان با موفقیت 100% انجام می شود.

استراحت بعد از عمل

بیمار تا دو روز نیاز به استراحت دارد و پس از آن می تواند به فعالیتهای روزمره خود برگردد.

مراجعه و پیگیری درمان

بعد از عمل تا یك هفته داشتن درد طبیعی است ، درصورتیكه درد بعد از یك هفته ادامه داشته باشد،  نیاز به مراجعه می باشد.