Info @ pardisnoor.com
تلفن :۹۱۰۰۸۸۰۸-۰۲۱
۰۲۱-۹۲۰۰۸۸۰۸
تلگرام : ۰۹۱۹۸۰۱۶۴۰۰
کلینیک رادیوفرکوئنسی فیبرومهای رحمی

تکنیک رادیو فرکوئنسی

تکنیک سوزاندن با امواج رادیویی که استفاده از این روش در پزشکی و درمان نتایج بسیار ارزنده ای داشته . مانند سوزاندن تومورهای کبدی , ریوی , استخوانی , …
از این روش نیز جهت درمان فیبروم رحم استفاده می شود .

 

 

فیبروم رحم

تومورهای خوش خیمی هستند که بافت عروقی و ماهیت غیر سرطانی دارند . علیرغم خوش خیم بودن می توانند باعث ایجاد درد های لگنی و خونریزی های شدید شوند .
در برخی موارد می تواند بر روی باروری اثر گذار باشد .

 

رادیوفرکوئنسی فیبروم رحم

سوزاندن بافت فیبروم با امواج رادیو فرکوئنسی یک روش کم تهاجی می باشد . این روش می تواند جایگزین بسیار مناسب جراحی فیبروم باشد زیرا در این روش عوارض بسیار کمتر بوده و نتایج بسیار خوبی برای بیمار داشته است .

 

نحوه انجام این عمل به چه صورت می باشد

در این روش ابتدابیمار  به دقت از طریق تصویربرداری بررسی شده تا مشخص شود كه آیا این روش برای بیمار مناسب می باشد یا خیر. پس از مشخص شدن موقعیت فیبروم از طریق سونوگرافی الكترود مخصوص از طریق پوست در محل فیبروم قرار داده شده و سپس با امواج رادیویی توسط جدار داخلی فیبروم سوزانده می شود. این عمل تحت بیهوشی در مدت زمان حدود 10 الی 15 دقیقه بطول می انجامد كه پس از انجام عمل حدود 2 الی 3 ساعت بعد بیمار ترخیص شده و بعد از 48 ساعت قادر به انجام فعالیت روزمره خود می باشد.

 


آمادگیهای لازم جهت انجام عمل RF.A  فیبروم رحم

ناشتایی قبل از عمل حدود 6 ساعت
همراه داشتن تمامی مدارک مربوطه و آزمایش انعقاد خون
حضور یک همراه جهت انجام امور اداری
استحمام و زدودن موهای زائد ناحیه عمل

 

عود فیبروم رحم پس از درمان

بله  ممکن است با توجه به اندازه فیبروم رحم تمامی توده در یک جلسه سوزانده نشود و نیازمند سوزاندن در یک مرحله دیگر باشد ..
معمولا این عمل بصورت سرپایی انجام میشود و بعد از 3 الی 4 ساعت بیمار مرخص می شود . ممکن است برحسب وضعیت بیمار نیاز به بستری شدن به مدت 24 ساعت باشد .
بعد از انجام عمل بیمار دچار درد در ناحیه رحم می باشد که بروز این علائم تا 48 ساعت طبیعی است .
جهت کنترل و چکاپ بیمارباید یک ماه بعد از عمل مراجعه نماید تا نتیجه عمل بررسی شود
انجام این عمل مستلزم انجام مشاوره با پزشک متخصص می باشد .