Info @ pardisnoor.com
تلفن :۹۱۰۰۸۸۰۸-۰۲۱
۰۲۱-۹۲۰۰۸۸۰۸
تلگرام : ۰۹۱۹۸۰۱۶۴۰۰
کلینیک رادیوفرکوئنسی رحم RF.A

RFA رادیو فرکوئنسی 

تكنیك سوزاندن با امواج  رادیویی است كه  این تكنیك در پزشكی و درمان نتایج بسیار قابل توجهی داشته است مانند سوزاندن ضایعات بدخیم در ناحیه كبد،  ریه،  استخوان،  پستان … از دیگر موارد استفاده از RF سوزاندن جدار داخلی رحم (اندومتر) و یا فیبرومهای رحمی است.

 

سوزاندن جدار داخلی رحم با امواج رادیویی 

Radiofrequency Ablation Of  Endometrial

اكثر خانمها با مشكل درد و خونریزی شدید دوره قاعدگی مواجه می باشند كه این خونریزی بعضا طبیعی نمی باشد. در گذشته تنها راه درمان استفاده از هورمون یا برداشتن رحم بوده ,اما امروزه به كمك تكنیك RF تخریب جدار داخلی رحم با عوارض جانبی بسیار كم و بصورت سرپایی قابل انجام است .

نحوه انجام عمل رادیو فرکوئنسی 

جهت سوزاندن جدار داخلی رحم , الكترودهای مخصوص (سوزن RF) از طریق واژن داخل رحم قرار داده شده كه این الكترودها با ایجاد حرارت بالا باعث سوزاندن جدار داخلی رحم می شود .

ارجحیت RF نسبت به جراحی 

انجام ابن عمل به صورت سرپایی می باشد و در مدت زمان بسیار كوتاه حدودا 90 ثانیه انجام می پذیرد.  این عمل با بیهوشی بسیار سبك انجام شده و در كوتاهترین زمان می توان به فعالیتهای روزمره بازگشت. درصورتیكه در سایر روشها مانند استفاده از هورمونها ، كورتاژ و برداشتن رحم،  پاسخ به درمان ضعیف و یا دوره  پاسخ به درمان بسیار طولانی می باشد .

خانمهایی کاندید این عمل قرار میگیرند که :

 1- دوره قاعدگی طولانی داشته باشند 2- میزان خونریزی بیش از حد طبیعی باشد

 زیرا این موارد باعث اختلال در كار روزمره و علائمی چون خستگی و كم خونی می باشد.

مدت زمان انجام عمل 

مدت زمان انجام این عمل با توجه به تشخیص پزشك حدودا 90 ثانیه می باشد كه پس از انجام این عمل بیمار بعد از 48 ساعت قادر به انجام فعالیت های روزانه خود می باشد .
پس از انجام این عمل  پارگی رحم توسط الکترود تست می شود .

بیهوشی

این عمل نیاز به بیهوشی دارد زیرا سوزاندن جدار داخلی رحم با امواج رادیویی در دمای بالا انجام می شود كه این دما قابل تحمل نیست و نیاز به بیهوشی سبك دارد.

 

آمادگیهای لازم جهت انجام عمل رادیوفرکوئنسی رحم

ناشتایی حدود 6 ساعت قبل از عمل
استحمام و زدودن موهای زائد  ناحیه عمل
همراه داشتن مدارک مربوط به بیماری
حضور یک همراه جهت انجام امور اداری

عود بیماری

سوزاندن  جدار داخلی رحم  به معنای  درمان قطعی و صد در صد نمی باشد . زیرا احتمال اینکه بخشی از جدار رحم سوزانده نشود هست  كه باعث عود و خونریزی در حجم کم می شود کهدر كنترلهای بعدی بیمار چك شده و در صورت نیاز مجددا سوزانده می شود.

بستری پس از عمل

معمولا این عمل بصورت سرپایی انجام می شود و بعد از 3 الی 4 ساعت بیمار ترخیص می شود. ممكن است برحسب وضعیت بیمار نیاز به بستری شدن به مدت 24 ساعت باشد كه در صورت لزوم انجام خواهد شد.

علائم پس از عمل

بعد از انجام عمل بیمار دچار درد در  ناحیه رحم می باشد كه بروز این علائم تا 48 ساعت طبیعی است.

پیگیری درمان 

بیمار باید 1 ماه پس از انجام عمل RF جهت چكاپ و كنترل مراجعه نماید.